2008. 11. 15.

Adunk az egónak II. - Az új drágasszág

Bezony, rászántam magam, és a gazdasági világválság közepén beruháztam egy Pentax k10d-be. Tulajdonképpen a k20d-t jóideje nézegettem, de olyan horror áron adják, hogy huhh...rám jellemző módon csak a hét elején jutott eszembe, hogy megnézzem, mekkora a különbség az elődhöz képest, és kiderült, semmi olyan új dolog nincs a k20d-ben, amiért érdemes lenne még egy évet várnom, hogy megfizethető legyen (élőkép kell a fenének; 14,5 MP kell annak, aki kirakatokra plakátol, stb.). Szerencsém is volt, a vett példány még garanciás, karcmentes...de elég az önfényezésből, a poszt célja ugyanis nem ez, hanem szemezgetés a gép magyar nyelvű kézikönyvéből; annyira biztos vagyok benne, hogy amerikaiakra tervezték..! :D
The new preccciousss

"Az SD memóriakártyát gyermekektől elzárva kell tartani, nehogy lenyeljék azt. Ha ez véletlen mégis megtörténne, azonnal forduljon orvoshoz." - dehogy, majd megvárom, míg felböfögi, ha már olyan ügyesen kikaparta a gépből.

"Veszélyes a vállszíjat a nyakba, illetve a nyak köré akasztani." - és a kari ütőereimet vállon hordva nem nyomja el vajon?

"Ha közvetlenül a teleobjektíven keresztül néz a napba, azzal látáskárosodást szenvedhet." - nemár, aszittem azért van benne ennyi üveg, hogy jobban lássam a napfoltokat.

"Forduljon azonnal orvoshoz, ha a gyermek véletlenül lenyel egy elemet." - na most ha ezzel megbirkózik, akkor onnantól gyanakodhatunk a struccal való rokon genetikai állományra.

"Ha a a fényképezőgépnél bármilyen rendellenességet, mint például füstöt, vagy különös szagot észlel, azonnal hagyja abba a fényképezést." - de én füstöt akarok fényképezni!

"Ha az akkumulátortöltő belsejébe víz kerül, azonnal keressen fel egy Pentax szervízt." - feltéve, ha még nem ütötte agyon az áram.

"Ne tisztítsa a fényképezőgépet szerves oldószerekkel, pédául hígítóval! - mér', mi másra jó a hígító?

"Ügyeljen arra, hogy szemét (!!!), sár, homok, por, víz, mérgező gáz (!!!) vagy só ne kerüljön a fényképezőgép belsejébe, mivel ezek a gép károsodását okozhatják." - ételt ezek szerint szállíthatok benne.

"Ha eldobja, elajándékozza vagy eladja az SD memóriakártyát, győződjön meg arról, hogy minden adatot törölt róla, különösen, ha személyes vagy titkos adatokat is tartalmaz." - kösz a figyelmeztetést, ezt folyton elfelejtem...
Bang..!!

4 megjegyzés:

ribizlifozelek írta...

Jot szorakoztam :)

Lehet, kulonben hogy a 'szemet' egy felreforditas es az eredetiben 'dirt' volt...

Az akkut nem lehet ugy tolteni, hogy benne van a gepben?

aGinger írta...

Igen, erre gondoltam én is, h a dirt szót sikerült ilyen precízen magyarra átültetni. :) Egyébként nem, az akksit ki kell venni a gépből töltéshez...sajnos, bár ez az előzőnél is így volt.

Névtelen írta...

El sem olvastam a kézikönyvet -- nagyon jól szórakoztam a postodon! Üdv a Pentaxosok között, szép fényeket kívánok hozzá!

aGinger írta...

Köszönöm! Én kénytelen voltam átolvasni, ennyi gomb egyetlen bridge-gépen sincs.. :D Egyébként egy hét alatt hozzá lehet szokni, nagyon kezes!