2008. 12. 15.

Tematika IV. - Kék óra

Náthával küszködő kis életembe laptop híján nem fér most bele egy hosszabb poszt bepötyögése (mert ugye ha a paplan alól írhatnék, az megint más lenne), így kénytelen vagyok a tematika terén tovább vinni a szálakat... :) Ha meggyógyultam, és még marad szabim, pótolok!
Kék óra - hivatalos megfogalmazás szerint a naplemente utáni (és a pontosság kedvéért a napfelkelte előtti, na de ki tud akkor felkelni :)) 20-25 percet nevezzük blue hour-nek. Szabad szemmel nem is mindig vesszük észre, hogy igen, ez az időpont az alkalmas különleges fényképek készítésére, de higgyük el, a szürkületi fények a már beizzított közkivilágítással fantasztikus képeket eredményezhetnek! Állvány szinte elengedhetetlen, bár sikerült már anélkül is értékelhető képet készítem (lásd. Andrássy út). A rekeszértéket érdemes úgy állítani, mintha éjszakai felvételt készítenénk (én az S3-nál a maximális f/8at favorizáltam, de ha nincs kéznél állvány, maradjon a letágabb persze), a fehéregyensúlyt pedig próbálgassuk, nekem sokszor a borús adta vissza a valós színeket, néha az AWB is jól dolgozott...(a Pentax-al még nincs tapasztalatom, ha lesz, frissítek :))

Andrássy-út karácsony előtt
Christmas florist

Ceske Budejovice, a Sámson-szökőkút
Blue hour before rain

még egy kép innen, a Fekete-toronnyal
Black Tower by night

kissé színhibás Herodion színház (nem volt időm beletanulni a Minolta-ba :( )
Just after sunset

végül személyes kedvencem, a budai várból
Tower in blue
(Mindezekből is az következik, hogy nem rossz gép ám a Canon S3, csak hát...jó a jó, de jobb a jobb :D)

Update: Budai Palota a Pentax-al :)
Budavár Palace in blue hour

5 megjegyzés:

Unknown írta...

ÓÓ már megint überjók a képek. Ide járok majd fotó tanulmányokra az tuti

:-)

Névtelen írta...

Eh, nem fogadja el az ID-mat

Én voltam x

aGinger írta...

Ejj, de korán keltél :)

ribizlifozelek írta...

En szeretek hajnali kepeket csinalni, nincs rajtuk sok-sok zavaro ember. Csak felkelni nehez.

aGinger írta...

Én is szeretnék, de általában sokáig melózom..ha meg hajnalra járok, a napkelte már melóhelyen ér. Így inkább este megvárom, míg mindenki eltolja a bringát a képemről :)